Jeppers

Aku dan Dia

Aku dan Dia

Dia dan Aku

Dia dan Aku

Dari Jeppers Untuk Jeppers

Assalammualaikum Jeppers!

Blog yang ditubuhkan ini bukan dibina untuk menyaingi mana-mana fanclub dan blog lain. ini sekadar cara aku untuk sampaikan sokongan pada Jep dan tidak ada paksaan untuk mengikuti blog ini.

segala entri adalah dari nukilan hati penulis dan berita-berita yang disampaikan pula akan dinyatakan sumbernya.

sekian terima kasih!

P/s : bagi mereka yang masih blur, Jeppers itu adalah nama bagi peminat-peminat Jep Sepah. ^_^

Saturday, 27 September 2014

Tahniah Jep Sepahtu menang Pelawak Lelaki Popular ALW2014!

Salam semua,

mungkin dah terlambat untuk aku ucapkan tapi tak ada salahnya untuk aku ucapkan kan?

tahniah buat Jep Sepahtu kerana sekali lagi mengungguli
Pelawak Lelaki Paling Popular Anugerah Lawak Warna 2014

*tepuk sambil standing ovation sambil angkat2 kening

Tak ada apa yang perlu aku perkatakan lagi kerana dia memang layak tapi macam biasa, Jep yang aku tahu memang akan sentiasa merendah diri.

"Tanpa sebarang program pun saya boleh menang, agak bingung di situ."

lebih kurang begitulah kata-katanya. sungguh peminat dia sangat amaizing tapi dia sendiri pun amaizinggg kerana itu mereka-mereka ini menjadi amaizinggg.

tapi, bukan itu yang aku ingin perkatakan di sini. tapi senyumannya.

SENYUMAN?

ya senyuman. tak payah nak buat muka macam tak dengar lagi.

Apa kena dengan senyuman dia?

Entahlah. lihat saja gambar ini,



dan banding dengan gambar ini saat dia menang tahun lepas,



lain bukan?

senyuman yang di bawah nampak jelas terpancar kegembiraannya dan terharu dengan kejayaan itu sedangkan yang di atas, nampak macam dia terbeban, nampak letih dan kurang bersemangat.

Mungkin aku saja yang terlebih berfikir sedangkan Jep gelak-gelak baca ulasan aku ini.

tapi memang aku perasan sejak akhir-akhir ini Jep seperti ada beban di dalam fikirannya, badannya susut, wajahnya sukar melorek sengih seperti dulu.

maaf kalau aku salah tapi ini yang aku rasa.


maaf kaklong Ladyzyla kerana aku curi gambar ini hehe. ampun kak!
apapun yang jep rasakan, aku harap dia baik-baik saja.

Ingat selalu niat asal untuk berada dalam industri ini, 
jaga hubungan dengan Allah, Allah akan jaga hubungan kita dengan yang lain.

semoga terhindar dari segala fitnah dunia 
dan sentiasa dalam rahmat Allah.

p/s : Pasal gosip jep dengan seorang artis wanita atau mana-mana wanitalah, aku tak tahu dan tak ambil tahu. biarlah asalkan dia bahagia, kalau boleh lagi cepat naik pelamin lagi bagus, cuma aku harap kalau benar,harap jep jagalah batas sebaiknya dan bimbing dia seadanya. semoga Allah redha. 

Friday, 19 September 2014

Buat Peminat dan Pembenci Jep Sepahtu

Assalammualaikum



aku tidak tahu masih adakah peminat Jep Sepahtu yang mengunjungi blog picisan aku ini, tapi kalaulah ada yang tertarik ke sini, terima kasihlah sebab sudi menjenguk. hehe.

sudah lama tak bercakap pasal dia,
tak ada benda pun yang hendak disebut
sebab diri sendiri malas fikir pasal dia
ambil tahu pasal dia

tapi bila ambil tahu,
sendiri yang rasa tak boleh duduk diam
dan hanya memerhati

sungguh industri hiburan ini kejam
tetapi yang lebih kejam adalah peminat sendiri
maafkan kekerasan kata-kataku
tetapi ini kenyataan yang memang sukar kita telan

peminat ada pelbagai ragam,

ada yang memahami
ada yang langsung tak mengerti
dan bila tidak dapat apa yang mereka impi
mereka mula membenci
dan tidak ada ruang lagi dalam hati

aku tak kenal jep
maksud aku, aku tak kenal dia luar dalam depan belakang
aku pernah jumpa dia sekali saja
dan kenali diri dia dari kawan-kawan

aku tak menyokong membuta tuli
tapi aku sekadar cakap apa yang lahir dari hati

jep yang aku faham (walau mungkin bukan yang sebenarnya)
hanya seorang lelaki yang muncul dalam industri
kerana niat untuk membantu mengubah hidup keluarga
dalam hidup jep hanya ada keluarga dia
mak abah dia no 1 dalam hati dia

dia tidak gilakan perhatian
tak gilakan dunia glamor ni
sebab kalau benar itu yang dia mahu
pasti semua peluang dia akan sapu
tapi jep bukan begitu

orang cakap dia tak ada job sebab kena pulau
tapi hakikatnya dia sendiri tolak kerana menerima tawaran sekadar yang dia mampu
n cukup untuk kehidupan dia dan untuk keluarga dia.

macam yang aku cakap, keluarga adalah no 1 bagi jep.

jep tak layan peminat?
ada satu hakikat yang korang kena terima

JEP ITU MANUSIA

dia ada angin, ada mood yang kadangkala dia tak boleh kawal dan terpamer depan orang.
bila dia rasa tak selesa nak layan peminat, dia akan jauhkan diri.
 tapi bila dia gembira, dialah manusia paling menghiburkan dan paling mudah mesra.

Dia artis, sepatutnya kena pandai layan peminat dan tak tunjuk perangai?

macam fakta yang aku cakap tadi,
 jep tu manusia.
dan fakta kedua,
jep masuk dalam industri sekadar untuk mencari rezeki bukan utk jadi glamor.

maka normallah dia yang masih menganggap dia itu manusia biasa dan bukannya orang yang dikenali, tidak pandai mengawal mood dan perasaannya macam mana yang korang harapkan.

jep (yang aku faham sendiri) masih berasa yang dia adalah insan biasa yang sekadar bekerja untuk cari duit demi keluarga dan bukannya artis yang punya jutaan peminat.

maaf, mungkin berkali-kali orang akan cakap aku ini pengampu jep. cakaplah apa saja yang korang mahu. kalau aku nak ampu, aku tak tulis dlm blog yang tak mungkin jep baca ni, baik aku tag saja dia di instagram dan canang pada satu dunia.

inilah yang aku rasa dan percaya
apa yang korang mahu rasa, terpulanglah

mahu bencikan dia, tiada siapa menghalang
mahu minati dia, silakan
tapi satu saja aku minta
fahami dia

dan jangan benci dia hanya kerana cakap-cakap orang
atau pengalaman pahit yang korang penah alami bersama dia

minat dia kerana bakatnya
dan bukannya mengharap sesuatu yang dia sendiri tak mampu nak bagi.

aku?
masih minat macam dulu
cuma aku juga sudah belajar
untuk tidak mengharap jep menjadi seperti apa yang aku mahu
tapi menerima dia seadanya dia

^-^

Video Jep

Loading...