Jeppers

Aku dan Dia

Aku dan Dia

Dia dan Aku

Dia dan Aku

Dari Jeppers Untuk Jeppers

Assalammualaikum Jeppers!

Blog yang ditubuhkan ini bukan dibina untuk menyaingi mana-mana fanclub dan blog lain. ini sekadar cara aku untuk sampaikan sokongan pada Jep dan tidak ada paksaan untuk mengikuti blog ini.

segala entri adalah dari nukilan hati penulis dan berita-berita yang disampaikan pula akan dinyatakan sumbernya.

sekian terima kasih!

P/s : bagi mereka yang masih blur, Jeppers itu adalah nama bagi peminat-peminat Jep Sepah. ^_^

Wednesday, 17 December 2014

Hadiah terakhir?

Salam semua.

Maaf lama menyepi. sungguh tak ada apa hendak aku katakan.

bukan, bukan kerana kecewa atau apa.
macam aku pernah cakap dulu.
aku ok saja.

cuma sibuk barangkali.

sekadar mahu ucapkan good luck buat jep dan shuib yang terpaksa bersaing secara berdua saja dalam MLM2014 setelah ketiadaan Pak Ya yang terpaksa berehat panjang.

tak apa, InsyaAllah Sepahtu boleh buat. janji jangan buat lawak hambar dan recycle. itu penonton tak suka.

insyaAllah lepas ni aku akan cuba tamatkan projek novel aku yang melibatkan jep supaya aku tidak mengecewakan peminat-peminat jep yang tahu tentang kewujudan novel aku ini.

ini juga bagi aku,

hadiah terakhir untuk aku buat dia.

terakhir?

hahaha. ya.

aku fikir eloklah kiranya aku mengundurkan diri secara serius dari kegilaan aku pada jep. kiranya aku akan terjemahkan segala isi hati aku dalam novel ini dan biar ia bersemadi saja di situ.

jep mesti tak kisah kalau hilang seorang yang gila macam aku. haha.

tunggu jep! nnti saya bagi novel tu dekat awak.
tapi kalau awak bagi novel tu dkt nazeera, apalah daya saya. T_T

haha ini tak kelakar.


okbai.

Thursday, 30 October 2014

Ini Entry Panjang Lebar pasal Jep, Cinta Hatinya dan Sepahtu MLM2014

Assalammualaikum semua!

maaf aku rasa si dia comel dengan bunga besar ni. itu saja alasan. hehe. tp senyuman jep nampak bahagia kan? cepat mengaku! ;')

Umum dah tahu pasal hal Jep yang satu ini.
macam yang aku pernah cakap dalam entry lepas,
aku masih mengharapkan kalian boleh menerima dia seadanya dia.

aku tahu ramai benar yang terkejut dan tak boleh terima dengan perkhabaran ini.
walaupun jep sekadar berkias dan tidak mengakui yang mereka bercinta
tetapi alasan stereotaip artis macam kami masih mengenali hati budi, dia perempuan paling rapat dengan saya...
itu semua sudah ada dalam kocek peminat sebagai alasan untuk menutup sebuah percintaan.

apa yang org lain mungkin tak tahu,
sebenarnya jep sudah lama mengenali si dia dari zaman jep dengan sepah lagi,
jadi kenapa kalian nak menunding kepada si dia sebagai mengejar jep sebab jep hensem atau jep dah kaya?
siapa kita nak menilai hati budi gadis ini hanya dari perwatakannya.

aku tahu ramai kecewa yang teramat, bukan sebab mereka berharap jep akan pilih mereka sebab mereka ada simpan hati kepada jep.
ramai yang sedar diri dan sekadar minat sahaja.
tapi ramai yang benar-benar kecewa kerana pilihan jep itu sendiri.

ya aku tahu,
ramai mengharapkan jep memilih GADIS BERTUDUNG.

persoalannya kenapa?

kerana personaliti yg jep tunjukkan sendiri, menunjukkan ciri-ciri ke arah seorang lelaki yang akan memilih gadis sopan bertudung dan low profile.

ya semua orang rasa begitu, jep. aku sekadar berkata jujur.

tetapiiii

macam banyak kali aku sebut

jep itu manusia biasa, yang punya hati nurani.
dia ada kemahuan dan kehendak yang kadangkala dia sendiri tidak mengerti

kalau taste dia gadis ini, hendak buat macam mana lagi?

kita doakan saja yang terbaik

kita bertudung pun belum tentu baik, tapi bagi aku yang baik itu pasti bertudung. kan kan?

bukan nak cakap gadis jep ini tidak baik,
dia baik tapi belum cukup terbaik.

macam mana nak jadi terbaik?
biar jadi baik di sisi Tuhan, ikut segala perintah Dia, tinggalkan larangan Dia.

wah bajet ustazah pula aku,
padahal berbicara soal retis di sini.
maaf, aku juga khilaf tapi tak salah saling mengingatkan. kan?

buat kalian pula,

cuba ingat perkara pertama kenapa kau orang minat Jep?

kerana rupanya atau kerana lawaknya?

kalau kerana rupanya, boleh pergi main jauh-jauh dan frust menonggeng sekarang. lepas tu cari pulak artis lain yang masih single n available. proses ni berterusan setiap kali retis kau ada buah hati. pfft.


tapi kalau kau orang mula minat dia kerana lawaknya,
maka teruskanlah menyokong karier lawaknya,
adakah kerana kau orang patah hati,
punchline dia yang paling lawak, kau tetap rasa hambar?
kalau begitu, pergilah mandi air tujuh kolah masjid buat penenang jiwa semula. kih3

aku, walaupun ada ketikanya aku masih terasa sedih kerana jep bukan seperti apa yang aku harapkan,
tapi bila aku tonton lawaknya, aku masih bisa ketawa.
kerana itu aku mencuba untuk terima dia seadanya dia dan tak harapkan dia jadi macam apa yang aku nak lagi.
dengan itu, aku mampu enjoy lawak2 dia dengan lebih tenang tanpa sebarang kesakitan.

ya, nampak macam aku pandai saja cakap,
tapi kau orang tak tahu apa yang pernah aku lalui untuk jadi seredha ini,
untuk terima yang jep itu hanya manusia biasa, bukannya lelaki yang hidup dalam angan-angan aku.
aku boleh survive dari kecewa ni,
kenapa tidak kalian?

nak redha?

doakan yang baik-baik saja untuk dia
jodoh yang baik-baik,
menuju ke arah jalan yang baik-baik,
dan menjadi orang baik-baik.

walau siapapun jodoh dia, kita tetap sokong,
tetapi mengharapkan mereka menuju ke jalan yang diredhai Allah.
boleh kan?

aku tahu semua sayang jep.

pasti boleh!

oklah, panjang lebar aku mengomel, bukan ada siapa yang baca pun. haha.

maka aku akhiri dengan, marilah kita menyokong sepahtu dalam MLM2014 nanti pula!

kenapa mesti berdiri tegak secara tarik nafas tanpa lepas tu jep? punchline kau bukan-bukan doee


ya, sepahtu bergabung dengan pakcik ilya kali ni.

rasa pelik?

siap ada request suruh bergabung dengan rahim balik padahal dulu kau yang kata rahim tak serasi dengan sepahtu? apa lagi yang kau mahu? hahahaa.

ya tahu, tapi kalau kau orang tengok sepahtu kepok bonda,
pasti kau orang perasan keserasian dia orang.
aku rasa InsyaAllah gabungan ini bisa menjadi,
kalau dia orang kembalikan lawak2 kemelayuan, lawak2 kampung dan kekeluargaan macam zaman Sepah dulu.

aku harap Sepahtu akan berjaya. All the best!

ok dah! penat ok menaip.

haha.

Saturday, 11 October 2014

Tentang Kamu dan sesuatu

Aku tak tahu nak ungkap macam mana,
sebab orang lain pasti masih tidak mengerti.
cuma aku pinta bila saatnya tiba
kalian janganlah menunding jari padanya

terimalah dengan hati terbuka
kerana bukan kita saja yang punya hati
tapi dia juga

dia manusia biasa
bukan malaikat

terima dia seadanya
juga siapa jua pilihannya
mungkin sudah tertulis di Louh Mahfuz
siapa kita untuk menidakkan jodoh dia

doakan yang baik-baik saja.

aku cuma ingin berpesan buat dia

bimbinglah si dia ke arah yang lebih baik
jangan pula kamu yang mengikut dia ke arah yang salah

semoga Allah redha.

:')

Saturday, 27 September 2014

Tahniah Jep Sepahtu menang Pelawak Lelaki Popular ALW2014!

Salam semua,

mungkin dah terlambat untuk aku ucapkan tapi tak ada salahnya untuk aku ucapkan kan?

tahniah buat Jep Sepahtu kerana sekali lagi mengungguli
Pelawak Lelaki Paling Popular Anugerah Lawak Warna 2014

*tepuk sambil standing ovation sambil angkat2 kening

Tak ada apa yang perlu aku perkatakan lagi kerana dia memang layak tapi macam biasa, Jep yang aku tahu memang akan sentiasa merendah diri.

"Tanpa sebarang program pun saya boleh menang, agak bingung di situ."

lebih kurang begitulah kata-katanya. sungguh peminat dia sangat amaizing tapi dia sendiri pun amaizinggg kerana itu mereka-mereka ini menjadi amaizinggg.

tapi, bukan itu yang aku ingin perkatakan di sini. tapi senyumannya.

SENYUMAN?

ya senyuman. tak payah nak buat muka macam tak dengar lagi.

Apa kena dengan senyuman dia?

Entahlah. lihat saja gambar ini,



dan banding dengan gambar ini saat dia menang tahun lepas,



lain bukan?

senyuman yang di bawah nampak jelas terpancar kegembiraannya dan terharu dengan kejayaan itu sedangkan yang di atas, nampak macam dia terbeban, nampak letih dan kurang bersemangat.

Mungkin aku saja yang terlebih berfikir sedangkan Jep gelak-gelak baca ulasan aku ini.

tapi memang aku perasan sejak akhir-akhir ini Jep seperti ada beban di dalam fikirannya, badannya susut, wajahnya sukar melorek sengih seperti dulu.

maaf kalau aku salah tapi ini yang aku rasa.


maaf kaklong Ladyzyla kerana aku curi gambar ini hehe. ampun kak!
apapun yang jep rasakan, aku harap dia baik-baik saja.

Ingat selalu niat asal untuk berada dalam industri ini, 
jaga hubungan dengan Allah, Allah akan jaga hubungan kita dengan yang lain.

semoga terhindar dari segala fitnah dunia 
dan sentiasa dalam rahmat Allah.

p/s : Pasal gosip jep dengan seorang artis wanita atau mana-mana wanitalah, aku tak tahu dan tak ambil tahu. biarlah asalkan dia bahagia, kalau boleh lagi cepat naik pelamin lagi bagus, cuma aku harap kalau benar,harap jep jagalah batas sebaiknya dan bimbing dia seadanya. semoga Allah redha. 

Friday, 19 September 2014

Buat Peminat dan Pembenci Jep Sepahtu

Assalammualaikum



aku tidak tahu masih adakah peminat Jep Sepahtu yang mengunjungi blog picisan aku ini, tapi kalaulah ada yang tertarik ke sini, terima kasihlah sebab sudi menjenguk. hehe.

sudah lama tak bercakap pasal dia,
tak ada benda pun yang hendak disebut
sebab diri sendiri malas fikir pasal dia
ambil tahu pasal dia

tapi bila ambil tahu,
sendiri yang rasa tak boleh duduk diam
dan hanya memerhati

sungguh industri hiburan ini kejam
tetapi yang lebih kejam adalah peminat sendiri
maafkan kekerasan kata-kataku
tetapi ini kenyataan yang memang sukar kita telan

peminat ada pelbagai ragam,

ada yang memahami
ada yang langsung tak mengerti
dan bila tidak dapat apa yang mereka impi
mereka mula membenci
dan tidak ada ruang lagi dalam hati

aku tak kenal jep
maksud aku, aku tak kenal dia luar dalam depan belakang
aku pernah jumpa dia sekali saja
dan kenali diri dia dari kawan-kawan

aku tak menyokong membuta tuli
tapi aku sekadar cakap apa yang lahir dari hati

jep yang aku faham (walau mungkin bukan yang sebenarnya)
hanya seorang lelaki yang muncul dalam industri
kerana niat untuk membantu mengubah hidup keluarga
dalam hidup jep hanya ada keluarga dia
mak abah dia no 1 dalam hati dia

dia tidak gilakan perhatian
tak gilakan dunia glamor ni
sebab kalau benar itu yang dia mahu
pasti semua peluang dia akan sapu
tapi jep bukan begitu

orang cakap dia tak ada job sebab kena pulau
tapi hakikatnya dia sendiri tolak kerana menerima tawaran sekadar yang dia mampu
n cukup untuk kehidupan dia dan untuk keluarga dia.

macam yang aku cakap, keluarga adalah no 1 bagi jep.

jep tak layan peminat?
ada satu hakikat yang korang kena terima

JEP ITU MANUSIA

dia ada angin, ada mood yang kadangkala dia tak boleh kawal dan terpamer depan orang.
bila dia rasa tak selesa nak layan peminat, dia akan jauhkan diri.
 tapi bila dia gembira, dialah manusia paling menghiburkan dan paling mudah mesra.

Dia artis, sepatutnya kena pandai layan peminat dan tak tunjuk perangai?

macam fakta yang aku cakap tadi,
 jep tu manusia.
dan fakta kedua,
jep masuk dalam industri sekadar untuk mencari rezeki bukan utk jadi glamor.

maka normallah dia yang masih menganggap dia itu manusia biasa dan bukannya orang yang dikenali, tidak pandai mengawal mood dan perasaannya macam mana yang korang harapkan.

jep (yang aku faham sendiri) masih berasa yang dia adalah insan biasa yang sekadar bekerja untuk cari duit demi keluarga dan bukannya artis yang punya jutaan peminat.

maaf, mungkin berkali-kali orang akan cakap aku ini pengampu jep. cakaplah apa saja yang korang mahu. kalau aku nak ampu, aku tak tulis dlm blog yang tak mungkin jep baca ni, baik aku tag saja dia di instagram dan canang pada satu dunia.

inilah yang aku rasa dan percaya
apa yang korang mahu rasa, terpulanglah

mahu bencikan dia, tiada siapa menghalang
mahu minati dia, silakan
tapi satu saja aku minta
fahami dia

dan jangan benci dia hanya kerana cakap-cakap orang
atau pengalaman pahit yang korang penah alami bersama dia

minat dia kerana bakatnya
dan bukannya mengharap sesuatu yang dia sendiri tak mampu nak bagi.

aku?
masih minat macam dulu
cuma aku juga sudah belajar
untuk tidak mengharap jep menjadi seperti apa yang aku mahu
tapi menerima dia seadanya dia

^-^

Wednesday, 9 April 2014

Selamat Hari Lahir, Jep :')

Assalammualaikum.


Beberapa bulan yang lalu, mungkin tarikh hari ini sangat-sangat aku nanti. Tapi kini, semuanya tak membawa erti lagi.

Bukan. bukan aku sudah tidak minat. sama sekali tidak. aku masih seperti dulu, memuja dia dari kejauhan. tapi mungkin kerana luka dalam hati yg masih enggan sembuh buatkan aku lebih rela mendiamkan diri, dan jauhkan hati aku dari dia.

cukuplah. mungkin selama ini aku terlalu meletakkan harapan tinggi (maksud aku di sini, bukan harapan utk sebuah cinta ya :p) tapi pabila dia bukanlah seperti apa yang aku impikan, aku jadi kecewa. maafkan aku, dia tak bersalah. aku yang bersalah.

mungkin ada baiknya, aku jadi seperti dulu. insan yang hanya minat dia kerana lawaknya, bukan ambil tahu tentang segala hal peribadinya dan setiap gerak gerinya. mungkin sekarang masa yang sesuai untuk aku jadi normal seperti dulu.

maafkan aku sebab tak mampu nak suka dia macam dulu. aku bukan membenci, cuma aku terluka. luka kerana apa? biar aku dan Allah saja yang tahu. cukuplah itu saja mampu aku cakap.

buat teman-teman sekalian, teruskan meminati dan menyukai dia kerana dirinya. terimalah dia seadanya dia. jgn meletak harapan tinggi yang dia itu seperti apa yang kau impi kerana pabila dia bukan begitu, kau yg akan kecewa, jatuh hingga xmampu bangun lagi. aku sudah merasainya, harap kalian tidak jadi sebegitu.

dia insan yang baik, tulus ikhlas aku cakap. gosip yang menyatakan dia berkasar dengan peminat itu sama sekali tidak benar kerana aku tahu sangat layanannya bagaimana. dia tidak sebodoh itu hendak memaki peminat terang-terangan. itu saja yang mampu aku terangkan.

dia anak yang baik, kawan yang baik, insan yang baik, hamba Allah yang baik. jadi sentiasa doakan untuk dia menjadi yang lebih baik malah yang terbaik ya.

Maafkan aku,

mungkin buat masa ini, aku memerlukan masa untuk bertenang. terasing dari ambil tahu tentang dia. tapi mana tahu, suatu hari nanti aku kembali menggila. siapa tahu kan? ^_^


Buat Jep, 
Selamat Hari Lahir. Semoga Jep sentiasa dalam rahmat Allah dan bahagia dunia akhirat. Saya harap Jep dilimpahi rezeki selalu, dipertingkatkan iman, ditambah kebaikan dan dipertemukan jodoh dengan wanita yang baik dan solehah. :')

Maafkan saya kerana mungkin saya tak mampu jadi peminat yang gila macam dulu. saya hanya akan jadi pemerhati dari jauh, melihat dan mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan Jep. :)

Selamat Hari Lahir yang ke 29, Mohd Nadzri Zainal Abidin. :')

Wednesday, 26 February 2014

Tak Larat.

Assalammualaikum semua.

Lama gila menyepi sampaikan Sepahtu menang MLM dan Jep menang Pelakon Lelaki Drama TV Meletop pun gua buat derk je. HAHAHA.

Bukan, bukan dah tak minat. cuma dah tak larat. Tak larat nak mengejar dia di atas sedangkan aku yang kat bawah ni terkapai-kapai cuba nak memanjat tapi sampai sekarang hanya ada di bawah, melambai dia yang langsung tak memandang.

Wah hiperbola sgt penerangan tu. HAHAAH.



Apapun, Jep yg dulu bukanlah yang sekarang.

Dulu tak ada siapa nak pandang, sekarang beribu yang mendatang,
Dulu mamat selenga, sekarang smart gila,
Dulu dia di bawah, sekarang dah di atas dah :p

apapun aku hanya mampu doakan dia dari jauh untuk kejayaan dia dalam apa jua yang dilakukan. aminnn.

Berbalik pada statement di atas. Sungguh, tak larat.

sebab tu perlahan, aku makin slow down, makin tak tunjuk kegilaan aku dekat dia dalam mana-mana media sosial (wah ingat kau retis? hahah)

apapun, aku memang patut berundur. maksud aku undur dari tonjolkan minat aku dekat dia, bukan berundur dr minat dia. paham tak maksud aku. berbeza tahu tak? haha.

aku kadang-kadang takut, bila tengok kegilaan orang dekat dia sampai tahap tak boleh nak bendung. kalau tahap-tahap wajib kahwin tak apalah, ini adik-adik tahap sekolah, SPM pun belum ambil, sudah memahat hati untuk abang Nadzri. pandai ya kau dik, chop awal ya. nak suruh Jep tunggu kamu berapa lama lagi? Mungkin 5 tahun lagi ya baru boleh kahwin? tak apalah, akak paham. kalau jodoh tak kemana. kan?

cuma, walaupun aku tak tahu aku ni layak ke tidak untuk bagi nasihat (Iyalah sebab kadang2 kegilaan aku ni pun macam tak mampu dibendung. HAHAHA) tapi aku rasa aku kena bagi nasihat juga. MUAHAHAHA. at least aku tahu aku dah cuba menasihati dari aku berpeluk tubuh dan geleng kepala saja kerana tak pernah cuba nak nasihat.

 Bagi aku. ehem. eh tukar la. bagi akak...

Nak minat orang tahap gila meroyan sekali pun tak apa dik. tapi jangan sampai orang nampak maruahmu rendah. Paham x?

Jep, jom kita kahwin.
Jep, i love you. saranghae oppa. (xpaham motif korea di sini. aku cuma bisa panggil Kang Gary oppa muahahaah)
Oh my bf, jgn nakal2. kiss skit ( ok meremang pulak tulis ni)

akak tahu ramai menggunakan konsep, AKU PEDULI HAPE? ADA AKU KISAH? ini memang diri aku, buat apa nak hipokrit.

Oh sayang, bukan hipokrit namanya kalau cuba menjaga maruah diri. akak tahu sayang-sayang semua sayang pada Jep, tapi tidak bolehkah kawal perasaanmu itu agar kau tidak digelar gedik dan tiada maruah?

Akak tahu kelemahan perempuan adalah terlalu mengikut perasaan. tapi kalau perasaan itu dipandu akal dan iman, maka insyaAllah perasaan itu bisa dikawal.

Jangan sampai bila Jep kahwin nanti, kau orang frust menonggeng tak keluar bilik 3 bulan, bantal basah lencun dek air mata ya. akak tak mahu begitu.

Minat boleh, sayang boleh. tapi biar berpada.

Rasa nak kahwin dengan Jep? Rasa mcm ada jodoh dengan Jep? percayalah dik, 201K orang follower tolak follower lelaki yang follow Jep di Instagram berperasaan begitu juga.

Jadi cool down. Cuba tampar muka dan cakap.

"Aku kena hidup dalam realiti. tapi kalau aku nak Jep, aku kena doa banyak-banyak. kalau dapat Jep, aku wanita bertuah, Alhamdulillah, tapi kalau bukan jodoh aku, aku kena redha dan pasghah."

Nampak tak, motif cakap gini. akak dah hipnotis pemikiran adik-adik semua. HAHAHA.

tak salah nak suka, tapi biar berpada. Ingat tu.

Kadang-kadang orang tegur bukan sebab dengki, cemburu, menyampah, tapi orang tegur sebab orang sayang, dan memang apa yang kau buat tak betul.

Bersyukurlah ada yang sudi tegur dan nak jaga maruahmu.

tapi kalau tak paham bahasa jugak, mungkin patut pindah ke Korea.

Lahaii, matilah nakkkk..

p/s : sekali up entry, membebel terus aku. ambik!



Video Jep

Loading...