Jeppers

Aku dan Dia

Aku dan Dia

Dia dan Aku

Dia dan Aku

Dari Jeppers Untuk Jeppers

Assalammualaikum Jeppers!

Blog yang ditubuhkan ini bukan dibina untuk menyaingi mana-mana fanclub dan blog lain. ini sekadar cara aku untuk sampaikan sokongan pada Jep dan tidak ada paksaan untuk mengikuti blog ini.

segala entri adalah dari nukilan hati penulis dan berita-berita yang disampaikan pula akan dinyatakan sumbernya.

sekian terima kasih!

P/s : bagi mereka yang masih blur, Jeppers itu adalah nama bagi peminat-peminat Jep Sepah. ^_^

Thursday 8 November 2012

Kata Hati Untuk Nadzri : Kisah Aku dan Dia

Assalammualaikum Jeppers!

jep mesej saya cakap, jangan rindu dia sgt. haha!

mari bercerita tentang aku. ok tak ada siapa nak tahu tentang aku kan? haha. baik, ini cerita tentang aku dan dia. dan bagaimana aku menjadi seorang jeppers.

tersebutlah kisah,  Sejujurnya, aku mula kenal Jep dan kumpulan Sepah, masa Maharaja Lawak. sebelum-sebelum ni aku memang tak pernah kenal siapa Sepah, dan tak pernah peduli siapa mereka, apatah lagi kenal siapa itu pemilik nama Jep. aku sungguh tak kenal.

aku ingat lagi, episod pertama yang aku tonton dalam ML adalah episod di mana kumpulan Sepah buat lawak tentang rewang. masa tu, first impression aku adalah...
erk. poyonya muka mamat ni. haha, tengok muka pun lawak.
 kemudian dengar pulak suara Jep, dicampur dengan wajah selenga dia tu, memang aku langsung tak minat. tapi tapi... tapi...

makin lama ikut ML, kumpulan Sepah kian terkesan di hati aku. smpai tengah pertandingan, terus aku sokong Sepah terus, walaupun pada mulanya, niat aku tengok ML sbb nak tengok Jozan. mulalah aku tengok balik semua persembahan Sepah. masa tu, aku masih tak sedar apa-apa lagi, tapi setiap kali tengok persembahan Sepah, karakter Jep paling aku ingat time tu.

kemudian, bila Sepah dinobat sebagai Maharaja Lawak, aku rasa akulah orang paling gembira. ya, masa tu aku sokong Sepah dan bukan Jep semata-mata. aku masih kabur siapa itu Jep dan aku masih tidak peduli pasal dia. 

aku masih terus ikuti perkembangan Sepah sampailah sepah berpecah. lepastu, aku masih sokong sepahtu. setiap cerita Sepah dan Sepahtu akan aku tonton. dan bermulalah...

bila aku start tengok Karoot Komedia... 

entah kenapa, aku rasa watak Jep sgt menonjol dalam cerita tu di mata aku. dan bila tengok cerita Karoot Komedia X pulak, aku rasa macam terus dah jatuh minat, tapi aku masih nafikan lagi minat aku pada Jep.

ya aku sendiri tak percaya. sebab apa? aku selalunya akan minat artis-artis kacak seperti Fahrin Ahmad dan Aaron Aziz. bila hati aku rasa macam minat Jep, aku masih in denial. aku tak nak mengaku.

sampailah satu saat...

bila Jep dituduh besar kepala oleh satu media. masa tu, aku rasa macam marah sgt. mati-mati aku tak percaya dengan berita tu. aku bengang dengan wartawan yang buat cerita tu, sebab aku yakin sgt, cerita tu TIPU!

kemudian baru aku tersedar, kenapa aku bermatian menyangkal dakwaan itu? kenapa bersungguh benar aku tak percaya yang Jep besar kepala? kenapa aku concern tentang Jep?

dan kemudian hati aku berbisik...

AKU DAH MINAT JEP! alamak!


haahahaaha. dari situlah aku akhirnya sedar, dah lama aku minat Jep, cuma aku suka menafikan, sebab aku sendiri pelik kenapa aku boleh minat dia. namun setelah kenali dia dan keperibadian dia dari cerita2 kawan, aku rasa minat aku ni dah tak boleh dibendung.

JEP tidaklah kacak tapi dia manis, tak lokek tersenyum. Dia sangat menghormati wanita, nilai kemelayuan dia tinggi, kira macam jejaka idaman malaya la. hahaa. sgt manja, kire anak emak dan ayah laaa... ah macam-macam lagi la peribadi Jep yg indah di mata aku. aku risau kalau aku ceritakan semuanya, satu dunia akan minat pada Jep jugak. hahaaaa.

tak, aku tak kedekut Jep. malah, kalau boleh aku nak tengok Jep naik setanding dengan Johan dan Zizan sebab dia layak berada di atas tu. 

aku pula? hanya sekadar peminat biasa yang entah bila akan dapat jumpa dia... aku di sini, di utara sedangkan dia nun di selatan. tak apalah, dengan siapapun dia, aku harap dia bahagia. malah kalau dia sudah berkahwin nanti pun, aku masih akan minat dia dan doakan dia selalu. 

aku harap sgt, insan sebaik dia akan dapat seorang wanita yang takkan lukakan hati dia lagi dan hargai dia sebaiknya. awak bertuah kalau dapat Jep okay!

wah kau! apa jiwang2 ni. choiii!

buat adik-adik peminat Jep @ Jeppers. ok akak (ehem, akak dah 26, haruslah bahasakan diri akak. keh3) nak berpesan sikit.

tak salah nak meminati artis tu, tapi harap2 janganlah sampai mengganggu hidup dia ya. selama akak hidup atas dunia ini, ini baru pertama kali akak rasa akak serius minat artis, siap berfanclub bagai. kalau ikutkan dgn umur akak ni, patutnya fikir psl kahwin  (kawan2 ramai dah kawen n ada anak) tapi angkara Jep, akak terjebak. kah3. akak tak salahkan dia. cuma itulah akak nak pesan. hormatlah dia dengan sewajarnya ya.
Jep pun manusia biasa macam kita jugak yang adakalanya perlukan privasi. jangan kita ganggu hidup dia sampai dia rasa rimas. sedalam mana pun adik-adik suka dia, jangan sampai rendahkan maruah kita. memujuk rayu mengharapkan cinta dia yang entah bisa kita dapat atau tidak. dalam apa jua kita buat, bersederhana itu adalah yg terbaik. wah ayat motivasi pulak!
Ok itu saja ceh itu saja konon, padahal panjang kemain dari akak. sampai jumpa lagi.

tata jeppers!

14 comments:

  1. terjebak gitu...
    same lah kite...
    I dulu lagi worst...haters okay...

    ReplyDelete
  2. girl_interrupted9 November 2012 at 01:30

    Saya tak faham kenapa jep tidak diberi peluang seperti johan dan zizan sedangkan dia berkebolehan. Shuib lagi banyak muncul dalam drama dari jep. Jep ada presence, boleh bawa watak hero dalam drama dan punchline dia best. Dia perlu diberi lebih peluang untuk menunjukkan bakatnya yang terserlah dan mampu buat ramai orang ketawa. Saya dari Singapura, dan ramai di sini tak kenal pun siapa tu sepah. Sedih

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul, sbb tu saya hrp Jep akan diberi peluang lg pada masa2 akan datang. harapnya filem Sepah The Movie yg mengangkat Jep sbgai hero, akan menonjolkan Jep dan serlahkan bakat dia...

      Delete
  3. mmg suka tengok jep..sangat manis..bila time2 sedih tp ngah tngk dia d tv mmg x jadi layan sedih..thanks jep!!! ada nya ko di arena lawak negara kita boleh bt saya lupa hal-hal dunia..thumb up bt jep.. :)

    ReplyDelete
  4. kite berkongsi minat yg sama auwww

    ReplyDelete
  5. Ape y akk rase, sbijik100% saye pon rase dr mule sepah mmg x knl... dekat astro tgk cite jep ulang 10x pun x pon x pe..shga la rase mcm jatuh hati lak kt jep... mungkin jeles klau jep da berpunye.. tp ape kan daye, kite hny org biase.... nk knl ngn jep tu mimpi indah jela... huhu

    ReplyDelete
  6. Ape y akk rase, sbijik100% saye pon rase dr mule sepah mmg x knl... dekat astro tgk cite jep ulang 10x pun x pon x pe..shga la rase mcm jatuh hati lak kt jep... mungkin jeles klau jep da berpunye.. tp ape kan daye, kite hny org biase.... nk knl ngn jep tu mimpi indah jela... huhu

    ReplyDelete
  7. saya mengikuti Sepah dari RL3.. berkesempatan jumpa dan tengok sendiri persembahan Sepah secara live di astro.. jumpa Jep di Kulai.. (saya berkawan dengan sepupu rapat Jep) memang tak dinafikan, Jep punya aura tersendiri.. baik dan sangat menghormati perempuan.. dia macam "sesuatu".. hehehe.. taktau nak gambar ayat macam mana.. walaupun pernah jumpa, tapi saya takpernah nak mintak bergambar dengan dia.. saya pernah bergambar dengan Shuib dan Mamat je... mungkin saya segan sebab sepupu dia adalah kawan saya.. kang kawan saya cakap apa pulak.. hehehe.. apa2pun teroskan menyokong Jep dan Sepahtu..

    ReplyDelete
  8. Kalau kita minat artis di sebabkan rupa paras, lama lama kita akan bosan tapi kalau minat artis di sebabkan bakat, kita akan sentiasa sokong naik turun dia kan hehehe sayang sepahtu jugak

    ReplyDelete
  9. smelah kite...moga jep mendapat jodoh yg baik..insyaallah..lelaki yg baik hnya untuk wanita yg baik..allahualam...

    ReplyDelete
  10. Syecpn pmint stia jep sepahtu& kmpln sepahtu.kisah sye pn lbih krg mcm kisah akk jga,mla2 x knl& mnt pn ngn deorg nie.

    ReplyDelete
  11. Sye pn pmint setia jep sepahtu& kmpln sepahtu,kisah sye lbih krg mcm akk jga la,mula2 x knl & x mnt ngn deorg nie mse kmpln sepah.

    ReplyDelete